Naty Abascal.
“That’s here. That’s home. That’s us.
On it everyone you love, everyone you know, everyone you ever heard of, every human being who ever was, lived out their lives. The aggregate of our joy and suffering, thousands of confident religions, ideologies, and economic doctrines, every hunter and forager, every hero and coward, every creator and destroyer of civilization, every king and peasant, every young couple in love, every mother and father, hopeful child, inventor and explorer, every teacher of morals, every corrupt politician, every “superstar,” every “supreme leader,” every saint and sinner in the history of our species lived there–on a mote of dust suspended in a sunbeam.
The Earth is a very small stage in a vast cosmic arena. Think of the rivers of blood spilled by all those generals and emperors so that, in glory and triumph, they could become the momentary masters of a fraction of a dot. Think of the endless cruelties visited by the inhabitants of one corner of this pixel on the scarcely distinguishable inhabitants of some other corner, how frequent their misunderstandings, how eager they are to kill one another, how fervent their hatreds.
Our posturings, our imagined self-importance, the delusion that we have some privileged position in the Universe, are challenged by this point of pale light. Our planet is a lonely speck in the great enveloping cosmic dark. In our obscurity, in all this vastness, there is no hint that help will come from elsewhere to save us from ourselves.
The Earth is the only world known so far to harbor life. There is nowhere else, at least in the near future, to which our species could migrate. Visit, yes. Settle, not yet. Like it or not, for the moment the Earth is where we make our stand.
It has been said that astronomy is a humbling and character-building experience. There is perhaps no better demonstration of the folly of human conceits than this distant image of our tiny world. To me, it underscores our responsibility to deal more kindly with one another, and to preserve and cherish the pale blue dot, the only home we’ve ever known.”
-Carl Sagan, Pale Blue Dot
James Turrell a retrospective
Relax.
El sexo es el juego más simple que existe, para ser razonables, es el más sencillo. La metes y la sacas, lo sacas y lo metes, sube y baja, baja y sube, media vuelta y otra vuelta, no hay árbitro, aficionados echando porras (a menos que sea una despedida de soltero), no hay marcador, puntos, pero siempre, y por decisión de ambos, en la mayoría de los casos, se llega a tiempo extra. Otra de las ventajas del juego es que no necesita uniformes, cascos (bueno, de vez en cuando de látex), zapatos especiales o señalamientos. Es el único juego donde nadie gana, a no ser que uno de los dos terminé muy pronto y no esté dispuesto a ayudar a su contrincante a empatar. Luego de practicarlo un tiempo muchos tienen la idea de que para hacerlo más interesante hay que ir poniendo reglas, como:
¿Nos vemos antes para salir a cenar?
¿Pasas por mí después del trabajo?
Llevar un detalle antes del encuentro
Comenzar a contar intimidades
Hablar de planes a futuro
Prometerse amor para no sentirse tan insensibles
Comparar virtudes inventadas con otros competidores para demostrar quién tiene el mejor juego
Y cuando un juego se llena de reglas, se vuelve un sistema, y lo sabemos, todos andamos huyendo de los sistemas.
El libro tinto para charlar con el que no vino, Quetzal Noah
Home Sweet Homicide by Walter Stackpool (1959)
Illustrations by Moomin creator, Tove Jansson for a 1966 Swedish edition of ALICE IN WONDERLAND.
“El arte y el amor son lo mismo: es el proceso de verse en cosas que no son ustedes.”
— Chuck Klosterman
“Me hiciste sentir luminosa, como si yo tuviera un poder que ni yo misma reconozco, como si dentro de mí estuvieran todas las respuestas, como cuando miras un cuadro y el corazón se estremece entre la felicidad, tristeza y asombro. No puedo privarte de las palabras maravillosas que te salen, sin embargo, yo no me siento como todo eso que tú logras ver en mí. No puedo cortar tus alas, pero no puedo volar contigo, déjame aquí, tengo un montón de pedos en la cabeza, un desmadre constante que me desequilibra, que me derrumba, me arroja cuando creo estar bien y ya tengo suficiente conmigo misma como para soportarlo. Por favor, no romantices la insistencia, escribe un poema que te sane de esto si es necesario. No entiendas nada de lo que te digo como una oportunidad para sanarme, no permitas que tu ego te haga creer que yo estaría mejor de tu lado. Estoy bien, aunque no todo el tiempo me siento suficiente he ido aprendiendo a bastarme con lo que soy.”
— Mágico y ebrio, Quetzal Noah (via quetzalnoah)